Wie het doen

Oprichtster: Kim Antonissen

Ik ben moeder van twee prachtige knullen, Tieme en Sijmen. Qua leeftijd zit er nog geen anderhalf jaar tussen. In gedachte zag ik ze al samen voetballen, samen naar school lopen, stoeien, ruzie maken, gewoon al die dingen die broers doen. Helaas liep het allemaal anders. Het was opvallend dat Sijmen totaal geen interesse voor zijn omgeving had. We zeiden vaak dat hij nog moest “ontwaken”. Zijn spraak kwam niet op gang, hij reageerde niet op zijn naam en je kreeg moeilijk contact met hem. Met 1,5 jaar hebben we onze eerste zorgen uitgesproken, een jaar later na een hele reeks onderzoeken kregen wij te horen waar we al voor vreesden; Sijmen heeft klassiek autisme. Sijmen is een heerlijk innemend blij mannetje, maar functioneert op een veel lager niveau dan zijn leeftijd. Zo spreekt Sijmen niet, is niet zindelijk, voert geen opdrachtjes uit en ziet geen enkel gevaar. Hoe ouder Sijmen wordt hoe meer gefrustreerd hij raakt doordat hij zich niet kan uiten. Hij heeft hulp nodig en ik weet zeker dat wij hem door middel van ABA verder kunnen helpen. Met Stichting Passie kijk ik verder dan alleen Sijmen, want er zijn nog zoveel andere kinderen net als Sijmen die baat zouden hebben bij ABA.