Wat doen wij

ons Plan

Door alle hervormingen in de zorg zal er vanaf volgend jaar een hoop veranderen. Men gaat van zorgen voor naar zorgen dat. Dit houdt in dat er steeds meer wordt verlangd van de ouders en of verzorgers. Door het actief betrekken van de ouders bij deze therapie zijn wij ervan overtuigd dat de doelstelling van Stichting Passie uitstekend aansluit bij de hervormingen in de zorg.

Wat willen wij concreet?

ABA toegepast door begeleiders op de dagbesteding/ schoolsituatie.

ABA toegepast door ouders in de thuissituatie

Een actieve samenwerking tussen de begeleiders en de ouders om zo samen aan dezelfde doelen te werken en deze indien nodig bij te stellen.

Klik hier voor ons beleidsplan

Professionals

Stichting Passie wil zorginstellingen de mogelijkheid geven om personeel op te laten leiden in ABA waarbij de stichting bijdraagt aan de kosten. Heeft u als zorginstelling interesse, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.

Ouders

Als ouder bent u een onmisbare schakel in het laten slagen van deze therapie. ABA is het meest effectief als deze zowel op de dagbesteding  als in de thuissituatie wordt toegepast. Stichting Passie zet dan ook in op ouderparticipatie!  Er zijn workshops die u als ouder kunt volgen om de ABA technieken aan te leren, zodat u zelf al met uw kind aan de slag kunt. Bent u enthousiast, neem dan contact met ons op.

Ervaring

Kim Mourik;  Met Sijmen oefen ik nu middels de Pivotal Response Treatment, een onderdeel van ABA welke zich specifiek richt op de communicatie. Sijmen spreekt niet maar sinds we deze techniek toe passen maakt hij daadwerkelijk stapjes. Als toelichting treft u hier een aantal filmpjes uit ons prive leven aan.