Wat doet Stichting Passie?

Stichting Passie ondersteunt ontwikkeling bij kinderen met autisme die tussen zorg en onderwijs vallen. Wij zijn van mening dat ieder kind kan leren, zolang het kind onderwijs krijgt dat bij hem past. Daarnaast vinden wij dat ieder kind, ongeacht zijn beperking, zich maximaal moet kunnen ontwikkelen.

Met deze visie zijn wij een project gestart in de gemeente Schiedam, een zogenoemde Samen naar School klas.

Binnen deze Samen naar School klas werken wij met de Applied Behaviour Analysis (ABA) methode. In het Nederlands wordt het ook wel Toegepaste Gedragsanalyse genoemd. De begeleiders werken altijd vanuit de motivatie van het kind, om (spelenderwijs) zo veel mogelijk vaardigheden aan te leren volgens een gestructureerde methode.

Stichting Passie organiseert daarnaast een ouderworkshop, zodat ouders van kinderen met autisme thuis ook kunnen werken met de Applied Behaviour Analysis (ABA) methode. Voorbeelden zijn er middels inspirerende video’s.

Zorginstellingen die ook graag met de Applied Behaviour Analysis (ABA) methode willen werken, kunnen zich tot Stichting Passie wenden om een bijdrage in de kosten te kunnen ontvangen.